Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

Η Καθεστηκυία Τάξη Των Ηλιθίων

Του Ηλιθίου Το Ανάγνωσμα

Είναι ιστορικά αλλά και κοινωνικά αποδεκτό ότι πάντα περιστοιχιζόμαστε από ηλίθιους, δεν είναι δα και κάτι καινούριο. Φαίνεται, όμως,  ότι τον τελευταίο καιρό άνοιξαν οι φωλιές και βγήκαν όλοι έξω ανεξέλεγκτα και, φυσικά, αυτό προκαλεί πρόβλημα. 

Και γίνομαι συγκεκριμένος. Διαβάζω και ακούω εδώ και δύο ημέρες σχετικα με τη ληστεία στο κατάστημα ηλεκτρονικών στο Βύρωνα και την ατυχή της κατάληξη με τη νεκρή, δυστυχώς, κοπέλα. Αφήνω στην άκρη, προς το παρόν, την ουσία του γεγονότος και τα περί αυξημένης εγκληματικότητας που, ούτως ή άλλως, είναι και θα είναι καραμέλα στα δελτία.

Προτιμώ να κάνω μια απαρίθμηση των ηλιθίων πρωταγωνιστών, αλλά και των αντίστοιχων κομπάρσων, που έλαβαν μέρος σε αυτό το γεγονός αλλά και σε άλλα σχετικά:

Ηλίθιος 1ος (Ο Πρωταγωνιστής): 
Ο υπαστυνόμος "σερίφης" με το χαρακτηριστικό όνομα "38χρονος" που επειδή δεν βολεύει και πολύ, εδώ θα τον ονομάσουμε John Wayne για ευνόητους λόγους. Ο John, λοιπόν, μετά από πολύχρονη και επίπονη εκπαίδευση στα απέραντα λιβάδεια των Αθηναϊκών προαστίων, κυκλοφορούσε από σαλούν σε σαλούν περνόντας τη μέρα του όταν σε ένα από αυτά, κάποιοι από τους λίγους Ινδιάνους που έχουν απομείνει σε αυτόν τον τόπο, έκαναν το λάθος να τολμήσουν ληστεία. Αφού έχουν ακινητοποιήσει, λοιπόν, τους εργαζόμενους και ελέγχουν το χώρο, αφού έχουν κάνει τη μπάζα τους και έχουν τσεπώσει το αμύθητο ποσό των τριακοσίων ασημένιων δολαρίων...συγγνώμη...ευρώ, και αφού είναι έτοιμοι να φύγουν και ενώ οι εργαζόμενοι ευχαριστούν το μεγάλο Μανιτού που δεν έγινε και τίποτα, ο John αποφασίζει να επέμβει... Επιστρατεύοντας όλη του την εμπειρία από το κυνήγι Ινδιάνων και λοιπών κακοποιών στοιχείων, τραβάει το εξάσφαιρο με ταχύτητα αστραπής και σημαδεύει τον έναν από τους δύο, συνολικά, κακοποιούς και με βλέμμα που παγώνει το αίμα τον διατάζει να πετάξει το όπλο, να αφήσει τα κλοπιμαία, να γονατίσει, να κατεβάσει τα σώβρακα και να χορέψει μπάλλο. Ο Ινδιάνος, απελπισμένος και πεινασμένος και μην έχοντας να χάσει τίποτα δεν υπακούει. Οι σφαίρες έπεσαν βροχή, οι εργαζόμενοι έπεσαν στο πάτωμα να προφυλαχθούν. Ο John, όμως, ατρόμητος και ακίνητος, αδιαφορούσε για τις σφαίρες που σφύριζαν γύρω του... Άδειασε το εξάσφαιρό του προς την κατεύθυνση του ληστή, ενώ ο συνεργός του δευτέρου, βλέποντας τη θανατηφόρο ορμή του σερίφη, την έκανε με ελαφρά...Ο Μανιτού προστάτεψε το ληστή Ινδιάνο και ως δια μαγείας οι πέντε σφαίρες από το έμπειρο εξάσφαιρο του John δεν βρήκαν στόχο. Ο ληστής τραυματίστηκε ελαφρά από την έκτη σφαίρα, πρόλαβε όμως να ρίξει και αυτό ςτρεις πιστολιές. Έπεσε, ανίκανος στο έδαφος κρατώντας την πληγή του την ώρα που ο John τον άφηνε να φύγει αιμόφυρτος για να πεθάνει στην επόμενη γωνιά του δρόμου. Με ένα ελαφρύ μειδίαμα ικανοποίησης και ανωτερότητας έλεγξε την περίμετρο και μέτρησε τις απώλειες. Οι περισσότεροι υπάλληλοι ήτανκαλά στην υγεία τους αν και τρομαγμένοι. Πίσω από τον πάγκο του σαλούν, όμως, παιζόταν η δεύτερη πράξη του δράματος. Μία κοπέλα με το όνομα "32χρονη" ήταν βαριά πληγωμένη. Ο John, με πραγματική συμπόνοια και αίσθηση καθήκωντος, έστερξε να βοηθήσει. Πρόσφερε τις πρώτες βοήθειες στην πληγωμένη κοπέλα, αλλά ήταν πια αργά. Η όμορφη υπάλληλος έσβησε στα στιβαρά του μπράτσα κοιτώντας τον με απόγνωση. Ο John άφησε ένα δάκρυ να τρέξει στο ηλιοκαμμένο του πρόσωπο και άφησε το νεκρό σώμα της κοπέλας στο ξύλινο πάτωμα για να χαράξει ακόμα μια γραμμή στη λαβή του πιστολιού του. Μέσα στη στεναχώρια του ήξερε ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα πια. Αυτό ήταν το βαρύ καθήκον του John. Να επιβάλλει το νόμο, όποιες και αν ήταν οι συνέπειες. Γιατί ο νόμος είναι πάνω από όλα... The End

Και αφού σας αφηγήθηκα γλαφυρά την ιστορία του 1ου ηλιθίου, πείτε μου τώρα ποιός κρετίνος τραβάει όπλο μέσα σε ένα μικρό δωμάτιο, απέναντι σε δύο οπλισμένους κακοποιούς που δεν έχουν να χάσουν τίποτα, την ώρα που αυτοί φεύγουν με ελάχιστη λεία χωρίς να έχουν πειράξει κανέναν και όταν την ίδια στιγμή επτά ανυπεράσπιστοι άνθρωποι κρύβονται και μακαρίζουν το θεό που δεν τους πείραξε κανείς. Και, ακόμα περισσότερο, ποιός βυθίβλαξ πυροβολάει σε κλειστό χώρο, γεμάτο με ανθρώπους όταν ξέρει πολύ καλά ότι δεν είναι ικανός να πετύχει ούτε ελέφαντα σε διάδρομο! Αν οι "εκπαιδευμένοι" "38χρονοι" αξιωματικοί της αστυνομίας μας χρειάζονται έξι σφαίρες για να πετύχουν ξυστά ένα κλεφτρόνι της στιγμής σε απόσταση δύο μέτρων, καήκαμε, κύριοι, καήκαμε και δεν το ξέρουμε! Ακόμη περισσότερο, αν δεν καταλαβαίνουν πως το πρωταρχικό τους καθήκον είναι να προστατεύσουν τον πολίτη και όχι να συλλάβουν τον ληστή που τρέχει πυροβολώντας ανεξέλεγκτα εις βάρος της ασφάλειας του πολίτη, τότε έχουμε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Καθότι, κατα πως φαίνεται, η εκπαίδευσή τους εξαντλήθηκε στην παρακολούθηση των ταινιών του Dirty Harry Callaghan και πως το μακρύ χέρι του νόμου, τελικά, φτάνει μόνο μέχρι τη θήκη του πιστολιού. Μόνο που όταν αυτό βγαίνει από τη θήκη δεν κάνει μόνο μπαμ όπως το 44άρι του Harry. Σκοτώνει κιόλας. 

Ηλίθιος 2ος (Δεύτερος Ανδρικός Ρόλος):
Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας, που έχει όνομα και λέγεται Στάθης, νομίζω, ο οποίος γυρίζει τα κανάλια με τη μεγάλη του στολή, φίσκα στο παράσημο, που προφανώς έχει κερδίσει προκαλώντας τον αρμαγεδδώνα στους κόλπους των παρανόμων, και με ύφος χιλίων καρδιναλλίων υπερασπίζεται το δικαίωμα των αστυνομικών να φέρουν όπλο και να το χρησιμοποιούν. Πράγματι, κύριε Στάθη, οι αστυνομικοί πρέπει να φέρουν όπλο, τουλάχιστο βάσει του ρόλου που έχουν στις κοινωνίες που έχουμε δημιουργήσει. και φυσικά, είναι και αυτοί άνθρωποι και έχουν το δικαίωμα της αυτοάμυνας αλλά και πρέπει να έχουν και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις κατάστάσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν. Και είπατε, κύριε Στάθη, ότι ο εν λόγω υπαστυνόμος βρισκόταν σε αυτοάμυνα. Παρακαλώ, να εξηγήσετε και σε εμάς τους ιθαγενείς, την κατάσταση αυτοάμυνας κατά την οποία ο κακοποιός αποχωρεί από τον χώρο του εγκλήματος χωρίς να έχει χρησιμοποιήσει το όπλο του παρά μόνο για εκφοβισμό (και το κάτω κάτω χωρίς ο υπαστυνόμος να γνωρίζει αν το όπλο είναι καν γεμάτο ή ακόμα και αν είναι αληθινό!), με λεία το καταπληκτικό ποσό των τριακοσίων ευρώ (€300!!!!!). Καθήκον, θα μου πείτε, έχει ο αστυνομικός, να συλλάβει τον κακούργο. Πράγματι, αλλά με ποιό δικαίωμα ο ασυνομικός, προτάσσει το καθήκον της σύλληψης και το τοποθετεί πάνω από το καθήκον της προστασίας της ζωής, όχι της δικής του, αλλά των παρευρισκομένων πολιτών. και ποιός σας έδωσε το δικαίωμα να καταδικάζετε με την ποινή του θανάτου έναν κλέφτη, έστω και οπλοφορούντα, έστω και αμείλικτο αν δεν γνωρίζετε όλα τα γεγονότα και όλα τα στοιχεία. Ποιός σας είπε, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής σας, ότι έχετε δικαίωμα ζωής ή θανάτου απέναντι σε όλους ανεξαιρέτως τους παραβαίνοντες τον νόμο, ανεξαρτήτως της παράβασης; Ποιός θα διαβεβαιώσει, εμένα τον ανυποψίαστο περαστικό, ότι όταν με σταματήσει ο τροχονόμος (που φέρει και αυτός όπλο) και μου ζήτήσει το δίπλωμά μου, δεν θα μου την ανάψει όταν εγώ σκύψω στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου για να το βγάλω, αλλά αυτός με όσα έχει δει και έχει ακούσει και με όλον τον τρόμο που επιφέρει η ελλιπής αυτή εκπαίδευση, νομίσει ότι αντί για το δίπλωμα θα βγάλω μυδραλιοβόλο; Και αυτός σε άμυνα θα είναι; Η μήπως σε πλήρη σύγχηση όπως ο πιστολέρο του Βύρωνα ή ο καουμπόι των Εξαρχείων ή ο δεσμοφύλακας του τρόμου που πυροβόλησε το ίδιο του το πόδι; Και τόσοι άλλοι μπαμπουίνοι που απαρτίζουν τον σώμα της Αστυνομίας, μόνο και μόνο επειδή έγραψαν αυτά που έπρεπε σε μια κόλλα χαρτί κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις της συμφοράς στα δέκα επτά τους χρόνια; 

Κύριε Στάθη, μετρήστε τα θύματα που προκάλεσε η ανικανότητά σας τους τελευταίους δύο-τρεις μήνες και αναλογισθείτε τις ευθύνες σας. Και ίσως μετά να μην επικαλείσθε παιδικές δικαιολογίες και να μην χρησιμοποιείτε επιχειρήματα επιπέδου καφενείου. 

Ηλίθιος 3ος (Ο Παραγωγός):
Ο κάθε πολιτικάντης "Γκόρτσος" της συμφοράς, που εξελέγη σε θέση βουλευτή είτε τάζοντας ρουσφέτια στους κατοίκους του χωριού από όπου κατάγεται, είτε εκμεταλλευόμενος το όνομα του πατέρα ή του θείου του που ήταν στην ίδια θέση πριν από αυτόν, είτε, ακόμη χειρότερα, εκμεταλλευόμενος τον πλούτο που ο ίδιος κατέχει ή άλλοι του τον εμπιστεύτηκαν για να τους "εξυπηρετήσει" αργότερα από θέση ισχύος. Ο κάθε τέτοιος τύπος, που έγινε υπουργός γλείφοντας και έρποντας και είναι, πλέον, σε θέση να πράττει εξ' ονόματός μας, διορίζοντας υποτελείς μπαπουίνους σε θέσεις ασφαλείας, μόνο και μόνο εις ανταπόδοση των υπηρεσιών που κάποτε αυτοί προσέφεραν στο κόμμα. Και βλέπεις ανίδεους ανθρώπους σε θέσεις κλειδιά με μισθούς βασιλέων, καθηγητές λυκείου να γίνονται υπερασπιστές και διαμορφωτές του πιο πλούσιου πολιτισμού που έβγαλε το ανθρώπινο είδος, αλλά και αιμοδότες "πολιτιστικών" κολλοσσών όπως η "λεσχη φίλων σκι μονής Βατοπεδίου", την ώρα που κυνηγούν σαν λυσσασμένοι πορνόγεροι νεαρές γραμματείς, διευθυντές ταμείων που τα αδειάζουν εν ριπή οφθαλμού στο όνομα του περιούσιου λαού, διευθυντές φυλακών που παύθηκαν λόγω ανικανότητας να αντικαθιστούν διευθυντές φυλακών που παύθηκαν λόγω ανικανότητας, δημάρχους που βελτιώνουν τις συνθήκες διαβίωσής μας αλλάζοντας χρήσεις γης και μετατρέποντας αλσύλια σε πάρκινγκ και παιδικές χαρές σε ουρανοξύστες, υπουργούς "ανάπτυξης" που δεν μπορούν να ελέγξουν την τιμή της πατάτας και το παραεμπόριο της αγκινάρας. Νομάρχες-ζορό, καβάλα σε άλογα και πατίνια να μιλούν για τον εαυτό τους στο τρίτο πρόσωπο ως νέοι καίσαρες και αετονύχηδες παρατρεχάμενους να λυμαίνονται δημόσιο χρήμα.

Ηλίθιος 40ς (Ο Κριτικός):
Ο εκάστοτε διαμαρτυρόμενος δημοσιογράφος της συμφοράς που βγαίνει από τα ρούχα του ανακράζοντας "Σικάγο γίναμε!" επικαλούμενος τις μαρτυρίες ηλικιωμένων "θυμάτων" του τρόμου που ο ίδιος έσπειρε τόσες φορές στο παρελθόν, μετά από κάθε περιστατικό που φούσκωσε σε μέγεθος αερόστατου ως άλλος Μονγκολφιέ προσπαθώντας να πάει πιο νωρίς, πιο ψηλά από κάθε άλλο συνάδελφό του τερατολόγο. Όταν ο καθένας από αυτούς μπορεί μέσα σε χρόνο ολίγων λεπτών να μετατραπεί σε ειδικευμένο διαπραγματευτή καταστάσεων ομηρίας (λειτουργώντας με όρους που θυμάται από ταινίες του Χόλιγουντ), σε πτυχιούχο εγκληματολόγο και ειδήμονα της βαλλιστικής, σε μπαρουτοκαπνισμένο στρατηγό του κώλου που περιγράφει τακτικές μάχης διατάσσοντας με πυγμή computerized αεροπλανάκια, τανκς και ειδικές δυνάμεις στο blue screen του δελτίου των οκτώ και μισή. Όταν ο κάθε τυχάρπαστος τελάλης ειδήσεων παρακάμπτει υπηρεσίες και εντεταλμένους για να δώσει τις δικές του, "εμπεριστατωμένες" και έμπειρες οδηγίες ώστε να απεγκλωβιστούν πυρόπληκτοι χωρικοί. Όταν απειλεί με παχιά λόγια του τύπου "...μην έρθω εκεί και γίνει της κακομοίρας" δημόσιους λειτουργούς, υπερασπιζόμενος "αναξιοπαθούντες" πολίτες που δεν εξυπηρετούνται καλά από τις "υπηρησίες". Όταν απειλεί θεούς και δαίμονες, θεσμούς και αξιώματα χρησιμοποιώντας την κοινή γνώμη που ο ίδιος έχει επηρεάσει προς όφελός του και προς όφελος του επιχειρηματία που τον πληρώνει αδρά και που τον χρησιμοποιεί, με τη σειρά του, για δικό του όφελος. Όταν δικαιολογεί και, εν πολλοίς, υποθάλπτει μέσα στην ογκώδη του άγνοια, κοινωνικές αναταραχές, υπερπροβάλλωντάς τις δια του μέσου το οποίο ελέγχει, μην καταλαβαίνοντας ότι μετατρέπεται σε εργαλείο αμφοτέρων τωνπλευρών. Αλλά βεβαίως, όταν αυτές οι τακτικές γυρίζουν ως μπούμερανγκ και απειλούν τη δική του οντότητα και ασφάλεια, να περιχαρακώνεται με τους άλλους όμοιούς του πίσω από το δημοκρατικό του "λειτουργήματός" του που βάλλεται από τους τραμπούκους που δεν είναι άλλοι από αυτούς για τους οποίους έδειχνε τόση "κατανόηση" λίγο πριν.

Αιδώς Αργείοι! Καταλάβετε επιτέλους ότι είστε δημοσιογράφοι και η δουλειά σας είναι να γράφετε περί τα δημόσια και όχι να τα καθορίζετε και να τα ελέγχετε προς ημέτερον όφελος. Ούτε πολιτικοί είστε για να χαράσετε πολιτική, ούτε με οποιαδήποτε ιδεολογία επιτρέπεται να "εμποτίζετε" τους ακροατές σας. Και αν εσείς είστε πουλημένοι σε συμφέροντα και ιδεολογίες, δεν σας αφαιρεί κανείς το δικαίωμα να τα προασπίσετε, από άλλα, όμως, μετερίζια και όχι "εκπαιδεύοντας" τον κοσμάκη βάσει των δικών σας πιστεύω. Γιατί στο κάτω κάτω της γραφής, δεν είστε παρά υπάλληλοι άλλων και όχι εκλεγμένοι και ας μοιράζεστε μεταξύ σας βραβεία δημοτικότητας και λαοφιλίας. 

Ηλίθιος 5ος (Ο Θεατής):
Αυτός είμαι εγώ, αλλά και όποιος άλλος σαν και εμένα κάθεται και παρακολουθεί ακόμα το θέατρο της παράνοιας που ζούμε. Και αναλύω:

Αισθάνομαι συναδελφικά ηλίθιος, όταν επαφίεμαι σε έναν Υπουργό Δημόσιας Τάξης που επικαλείται ως δικαιολογία της αποτυχίας του κάποιον Στρατηγό Άνεμο, έστω και ποιητική αδεία. Ή σε κάποιους οικογενειακά επιλεγμένους εκπροσώπους του λαού που δέχονται σαν "δώρο" τοστιέρες και καφετιέρες χωρίς να αισθάνονται την παραμικρή ντροπή. Ακόμα περισσότερο σε αυτούς που καλούν τους διαμαρτυρόμενους πολίτες με ανοιχτές τις αγκάλες του διαλόγου, επιφυλάσσοντάς τους προπυλακισμούς, συλλήψεις, μηνύσεις και εξευτελισμό επειδή αυτοί τόλμησαν να ζήτήσουν αυτά που δικαιούνται και τους είχαν υποσχεθεί. Αλλά και σε προβεβλημένους πολιτικούς που καταδικάζονται επειδή έβαλαν πλάτη σε εμπόρους ναρκωτικών και όπλων. Πάλι καλά που καταδικάστηκαν δηλαδή, γιατί αλλιώς, με τι πρόσωπο θα κυκλοφορούσαν στο δρόμο;
Αισθάνομαι συναδελφικά ηλίθιος, όταν επαφίεμαι σε έναν πρόεδρο αξιωματικής αντιπολίτευσης του οποίου το προσεκτικά διατυπωμένο κυβερνητικό πρόγραμμα εξαντλείται στο "Εμείς είμαστε καλύτεροι γιατί οι άλλοι είναι χειρότεροι" και στο "Εμείς θα βρούμε τα λεφτά εκεί που δεν τα βρήκατε εσείς". Ταυτοχρόνως, δε, να επικαλείται ανανέωση προτείνοντας τα ίδια φαιδρά πρόσωπα που κευβερνούσαν την άμοιρη αυτή χώρα πριν από πέντε χρόνια και επί μία εικοσαετία, απομακρύνοντας τους έναν-δύο πλέον παρωχημένους  "αντικαθεστωτικούς" για τα μάτια του κόσμου και μόνο, εκ των οποίων ο ένας ογδονταετής και ο άλλος νεώτερος μεν αλλά όχι και πολύ, μόνο που πλέον εμφανίζεται με μοντέρνα κοστούμια και ρίμελ στα μάτια. 
Αισθάνομαι συναδελφικά ηλίθιος, όταν επαφίεμαι σε έναν νεαρό και φέρελπι πρόεδρο αντιπολίτευσης που ξοδεύει τις δυνάμεις του στο να πολεμήσει έναν πρόεδρο ποδοσφαιρικής ομάδας επειδή αυτός του έκανε μήνυση λίγο παλαιότερα. Και ακόμα περισσότερο, όταν αυτός βλέπει ότι τα ¨ποσοστά¨του πέφτουν, να γυρνάει 180 μοίρες και να προσπαθεί να προσεταιριστεί τους οπαδούς της ομάδας αυτής με σχόλια του τύπου "Δεν βλέπω τον αντίπαλο να έχει πολλή ζωή, εγώ το γήπεδο το θέλω, εγώ την ομάδα την αγαπώ" και άλλα τέτοια. Από πολιτική, πηγάδι άπατο, εκτός αν πρόκειται να εκμεταλλευτεί κοινωνικές αναταραχές που κι αυτό το κάνει με λάθος τρόπο.
Αισθάνομαι συναδελφικά ηλίθιος, όταν το μοναδικό αντιδραστικό κόμμα του κοινοβουλίου εξακολουθεί να λειτουργεί με πρακτικές και μεθοδολογίες της δεκαετίας του 90 (του 1890) με μπούσουλα, πάντα, το θέσφατο "Τάδε Έφη Μαρξ", που καλά τα είπε αλλά εκατόν τόσα χρόνια πίσω.
Αισθάνομαι συναδελφικά ηλίθιος, όταν έχω για πέμπτο κόμμα στη βουλή ένα κόμμα πουέχει κάνει το λαϊκισμό σημαία του, που περιθάλπτει στοιχεία επικίνδυνα που η ίδια η κοινωνία έχει αποβάλει, διαριγνύοντας τα ιμάτιά του ότι δεν το κάνει. Ένα κόμμα που παραλίγο να βάλει στη βουλή καμπαρετζούδες και παρεπιδημούντες την εθνική οδό και τα ευαγή ιδρύματά της. Ένα κόμμα που κατάφερε να βάλει στη βουλή το "γιατρό του έρωτα" και να τον τοποθετήσει και στη θέση του προέδρου της βουλής (έστω και αναπληρωματικό). Μάλλον ήταν φυσικό, αφού ο εν λόγω ιατρός είχε ήδη αποδείξει την λάγνα και ερωτική πολιτευτική αξία του μέσω των εκπομπών του στα τσοντοκάναλα του περιθωρίου. 

Αισθάνομαι, όμως, ολοκληρωτικά ηλίθιος όταν συνειδητοποιώ ότι τα έχουμε καταφέρει τόσο καλά, που δεν μπορούμε πια να κάνουμε τίποτα. Τουλάχιστο τίποτα το αξιοπρεπές. και το λέω αυτό γιατί αν θέλαμε να κάνουμε κάτι σοβαρό  θα το κάναμε. Και θα απαλλαγόμαστε από τους ηλιθίους, θα τους βγάζαμε πάνω από το κεφάλι μας και θα ξεμπερδεύαμε μια και καλή.Βεβαίως, δεν μπορώ να σας εγγυηθώ ότι δεν θα διαλέγαμε μια νέα πάστα ηλιθίων, μια νέα γενιά κρετίνων, πιο ελκυστική. Αλλά αυτό, φαίνεται, είναι ένα από τα αναφαίρετα ιδιώματα  του έλληνα και όποιος προσπάθησε να το αφαιρέσει εξοστρακίστηκε (σαν σφαίρα ένα πράγμα...). Και επειδή εμένα μου αρέσει να ζω εδώ, δεν θα το κάνω. Οπότε, επαφίεμαι στους παραπάνω...
 
Αυτά τα "ολίγα" και οργισμένα για τώρα και σας υπόσχομαι ότι την επόμενη φορά θα ασχοληθώ πάλι με τη μουσική. Εκεί δεν πιανόμαστε κορόιδα...

No Radio Man

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Heaven And Hell



Το Αναμενόμενο Album των Heaven And Hell - Λεπτομέρειες

Οριστικοποιήθηκε η μορφή του album των Heaven And Hell (a.k.a. Black Sabbath MkII). Ο τίτλος είναι "The Devil You Know", κυκλοφορεί επισήμως στις 28 Απριλίου και ανακοινώθηκε και το tracklist που έχει ως εξής:

01. Atom & Evil
02. Fear
03. Bible Black
04. Double the Pain
05. Rock & Roll Angel
06. The Turn of the Screw
07. Eating the Cannibals
08. Follow the Tears
09. Neverwhere
10. Breaking into Heaven

Το album ηχογραφήθηκε στα Rockfield studios της Ουαλίας (όπου ηχογραφήθηκε και το Dehumanizer στα 1992) και η επίσημη πρεμιέρα του θα λάβει χώρα στο Rockline show στις ΗΠΑ, στις 29 Απριλίου και ώρα 20:30 pacific /23:30 eastern.

No Radio Man

Rockwave Festival 2009


Ανακοινώθηκε το Line-Up του Rockwave 2009

Ανακοινώθηκε η σύνθεση του φετινού rockwave. Μεταξύ άλλων θα υπάρχουν δύο stages στα οποία και θα εμφανίζονται οι μπάντες. Με μερικές θέσεις να παραμένουν κενές, τα ονόματα έχουν ως ακολούθως:

Σάββατο 27 Ιουνίου, Terra Stage :
Placebo, Moby, Gogol Bordello

Κυριακή 28 Ιουνίου, Terra Stage :
The Killers, Duffy, tba

Δευτέρα 29 Ιουνίου, 

Cruefest Stage (Terra Stage):
Motley Crue, Monster Magnet, Arch Enemy, Lauren Harris

Vibe Stage:
W.A.S.P., Voivod, tba

Προσοχή στα εισιτήρια! Υπάρχει μόνο γενική είσοδος και η τιμή θα αυξάνεται όσο πλησιάζουμε προς τις ημέρες των συναυλιών. 

Οι ΤΙΜΕΣ έχουν ως εξής:

17-31/3 - Γενική Είσοδος €45 
1/4-Dday - Γενική Είσοδος €50 (προπώληση) - €55 (ταμείο)

Εισιτήριο Τριημέρου :
17-31/3 - 3day ticket €100
1/4 - Dday - 3day ticket €120

Σημεία Προπώλησης : Από 17 Μαρτίου
Ticket House, Αθήνα, Πανεπιστημίου 42, Τηλ. 210. 3608366
Ticket House, Θεσ/κη, Μητροπόλεως 102, Τηλ. 2310.264880

Internet Sales:  
TicketPro, www.ticketpro.gr

Iggy Pop


Νέο album από τον Iggy...Σχετικές δηλώσεις...σχόλια

Νέο album από τον Iggy Pop αλλά αυτή τη φορά στα...Γαλλικά! Και μεταφέρω από το Rolling Stone αφού έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Στις 19 Μαίου, κυκλοφορεί το νέο album του αγέραστου και ανεξάντλητου Iggy, με τίτλο Preliminaires, στο οποίο ο Iggy τραγουδά και στα γαλλικά και, σύμφωνα με δικές του δηλώσεις, "με ύφος επικίνδυνα κοντά στην Jazz της δεκαετίας του '20". Ορμώμενος από το μυθιστόρημα The Possibility Of An Island του Γάλλου συγγραφέα Michel Huellebecq και αφού είχε ήδη αναλάβει τη σύνθεση του ST της μεταφοράς σε φιλμ του βιβλίου, ο Iggy λέει "Βρήκα τον εαυτό μου να ασχολείται όλο και λιγότερο με την ταινία αυτή καθαυτή, και ξεκίνησα να γράφω ένα θέμα για το ίδιο το βιβλίο..."

Συνεχίζει "Στην αρχή, σκέφτηκα πως ότι και να κάνω, θα πρέπει να συνοδεύεται από την ταμπέλα "ο γεννήτωρ της punk" αλλιώς κανείς δεν θα ασχοληθεί με αυτό. Ευτυχώς, σε αυτή τη φάση της ζωής μου δεν με νοιάζει καθόλου..."

Ντυμένο με τρομπόνια και κλαρινέτα, το νέο album αναμένεται με ιδιαίτερο, αν μη τι άλλο, ενδιαφέρον. Και ας μην ξεχνάμε το περίφημο όσο και "δύσκολο", αφηγηματικού και απαγγελτικού ύφους Avenue B του 1999 που μεταξύ άλλων δειγμάτων κατά το παρελθόν (βλ. συνεργασία με Goran Bregovic "In The Deathcar", κλπ.) αποδεικνύει το ανήσυχο του χαρακτήρα του Iggy. Για περισσότερα, κάντε μια βόλτα από το www.IggyPopPreliminaires.com και ρίξτε μια ματιά σε αυτό το video όπου ο Iggy περιγράφει το νέο του album προσωπικά και δίνει, επίσης, μια πρώτη γεύση από το τι πρόκειται να ακούσουμε. www.youtube.com/watch?v=s8YqPehv--A 

Κατά τα άλλα, και μετά το θάνατο του Ron Asheton τον Iανουάριο που μας πέρασε, ο Iggy επιβεβαίωσε ότι υπάρχει πολύ Stooges υλικό διαθέσιμο, πάνω στο οποίο πειραματίζεται σε ότι έχει  να κάνει με τα φωνητικά, αλλά ακόμη περισσότερο ότι οι φήμες που ήθελαν τον Steve Jones (Sex Pistols) να συνεργάζεται με τους Stooges περιέχουν αρκετή δόση αλήθειας.

No Radio Man

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

Great White: Νέο Album













Great White - Rising

Ήταν καλή η επιστροφή τους με το Back To the Rhythm, είναι ακόμη καλύτερη η συνέχεια με το καινούριο Rising. Ότι ακριβώς περιμένεις από τους Great White είναι εδώ και δεν θα απογοητεύσει κανέναν. Καμία πρωτοτυπία, βεβαίως, αλλά αν περιμένεις κάτι διαφορετικό από αυτούς, είναι σαν να αξιώνεις από τους AC/DC να ανεβάσουν αρχαία τραγωδία... Όποιος το εμπιστευτεί, θα περάσει καλά.

Tracklist
1. Situation
2. All Or Nothing
3. I Don't Mind
4. Shine
5. Loveless
6. Is It Enough
7. Last Chance
8. Danger Zone
9. Down On The Level
10. Only You Can Do
11. My Sanctuary
12. Lets Spend The Night Together (Rolling Stones Cover)

U2: Νέο Album












U2 - No Line On The Horizon. 
Η κυκλοφορία του νέου album των U2 είναι από μόνη της ένα γεγονός αλλά και πέρα από αυτό, η πραγματική επιστροφή τους είναι χαραγμένη βαθιά μέσα στο πλαστικό δισκάκι. Ο Bono, ο Edge και οι Clayton, Mullen ρίχνουν μια ματιά στο New Wave παρελθόν τους και συνειδητοποιούν ότι κάπου ξέφυγαν τα τελευταία χρόνια. Και αφού το συνειδητοποίησαν, φρόντισαν να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές, κουβάλησαν στο studio παλιούς γνωστούς (βλ. Brian Eno, Daniel Lanois, Steven Lillywhite) και έτσι σήμερα παραδίδουν ένα album από τα παλιά με εξαιρετικά κομμάτια (ξεχάστε το Get On Your Boots, κάντε πως δεν υπάρχει), κλασικό αλλά σύγχρονο New Wave feeling και πραγματική, απτή ποιότητα. Welcome Back!!!


Tracklist
1. No Line On The Horizon
2. Magnificent
3. Moment Of Surrender
4. Unknown Caller
5. I'll Go Crazy If I don't Go Crazy Tonight
6. Get On Your Boots
7. Stand Up Comedy
8. FEZ - Being Born
9. White As Snow
10.Breathe
11.Cedars Of Lebanon


Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

QUO VADIS MUSICA?

Αλήθεια, έχετε ποτέ σταθεί αναρωτώμενοι τι πραγματικά είναι αυτό το rock που ακούμε σήμερα; Έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι άλλαξε και από τα χιλιάδες συγκροτήματα που βάραιναν τα ράφια των δισκοπωλείων τις περασμένες δεκαετίες, έχουμε σήμερα καταλήξει να ασχολούμαστε με τα λίγα εναπομείναντα από τότε και με τα ακόμα λιγότερα άξια αναφοράς του σήμερα;

Τι έχει συμβεί στη μουσική που μας αρέσει και απλά δεν παράγει πλέον; Γιατί είμαστε όλοι σε αναμονή ακόμα ενός αναμασήματος από τα γκρούπ που κάποτε είχαν κάτι να πουν ενώ σήμερα μονάχα υπάρχουν; Για ποιό λόγο εξακολουθούν οι Rolling Stones να είναι η μεγαλύτερη rock ‘n' roll μπάντα του κόσμου και να σπάνε ταμεία σε κάθε κυκλοφορία τους; Τι ωθεί τον κόσμο να παρακολουθεί και να αγωνιά επί οκτώ συναπτά έτη αν ο Axl Rose θα κυκλοφορήσει, επιτέλους, ένα album που λέγεται Chinese Democracy με μια μπάντα που λέγεται Guns & Roses που καμία σχέση δεν έχει με αυτήν των 80ς παρά μόνο έναν πεισματάρη σαραντάρη που δεν τολμά να προσπαθήσει τίποτα άλλο; Γιατί ο μέσος hard rock fan βάζει στην κορυφή των προτιμήσεών του το χειρότερο, ίσως, album που κυκλοφόρησε ο Coverdale ονομάζοντας άλλη μία μπάντα με το βαρύ σαν ιστορία Whitesnake; Γιατί το βαρετό και μακρύ Black Ice με τα δύο τρία, μόλις και μετά βίας, κομμάτια της προκοπής έχει μετατρέψει τους φιλότιμους μεν, άκαπνους δε AC/DC σε contemporary act παγκοσμίου μεγέθους και τους έκανε εξώφυλλο στο Rolling Stone για πρώτη (αν δεν κάνω λάθος) φορά στα τριάντα τόσα χρόνια της ιστορίας τους; Και για να πάμε και πιο μακριά, τι έπαθαν οι Metallica και γύρισαν στον And Justice For All και τον 80ς thrash ήχο στα σαράντα τους; Πόσο μάλλον όταν τα «καταραμένα» από τους φίλους τους albums πούλαγαν πιο πολύ από ζεστές τυρόπιτες ενώ ταυτόχρονα τους έβαζαν σε νέα μονοπάτια; Γιατί τα λαμπρά παραδείγματα είναι τόσο λίγα στην εποχή μας; Γιατί οι μουσικοί δεν τολμούν πια; 

Γιατί, μην με παρεξηγήσετε, αλλά η άρνηση του Robert Plant να συνεχίσει αυτό το «παραμύθι» που λέγεται Led Zeppelin 2008, είναι μια ηλιαχτίδα προσωπικότητας και καλλιτεχνικής ταυτότητας τόσο ανέλπιστης πια, όσο να σου κάτσει το lotto αν δεν παίζεις.

Το ερώτημα είναι αν αξίζει να διαμαρτύρεται κάποιος για όλα αυτά. Και η ταπεινή μου άποψη είναι ένα τρανταχτό ΟΧΙ.

Με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα, η μουσική βιομηχανία απλά δεν επιθυμεί να παράγει τίποτα καινούριο. Και αν ήταν μόνο αυτό, θα είχαμε να ελπίζουμε σε αλλαγές και σε αναταράξεις. Δυστυχώς, πλέον, ο τρόπος προσέγγισης της μουσικής κάθε είδους έχει αλλάξει άρδην και έχει αλλάξει προς το απλούστερο και προς το αμεσότερο. Η μουσική, πλέον, αντιμετωπίζεται σαν βιομηχανικό προϊόν και διαχειρίζεται από managers που ουδεμία καλλιτεχνική σχέση έχουν με το συγκεκριμένο αντικείμενο και ουδεμία όρεξη έχουν να το αντιληφθούν για αυτό που είναι. Η μουσική, τουλάχιστο αυτή που έχουμε μάθει από τα 60ς να ονομάζουμε popular (pop) δεν αντιμετωπίζεται σαν καλλιτεχνική δημιουργία αλλά σαν καταναλωτικό αγαθό μιας κοινωνίας διαφήμισης που θα καταναλώσει ότι βλέπει περισσότερο στον τοίχο απέναντι και που δεν επιθυμεί να διαθέσει χρόνο για να ψάξει, να πειραματιστεί, να δοκιμάσει, να αισθανθεί...

Οι δισκογραφικές, θα μου πείτε, πάντα δούλευαν με στόχο το κέρδος. Θα συμφωνήσω επαυξάνοντας, απλά δείτε πως το κάνουν. Κάποτε μια δισκογραφική θα υπέγραφε μια μπάντα βασιζόμενη στο κριτήριο του παραγωγού που την ανακάλυψε και την πίστεψε και αυτός ο παραγωγός είχε πάντα άποψη. Σήμερα, μια δισκογραφική θα επιλέξει μια μπάντα γιατί αυτή μοιάζει με κάτι που κάνει επιτυχία την ίδια στιγμή. Ψάξτε να δείτε πόσες Amy Winehouse έχουν βγεί στο κλαρί τα τελευταία πέντε χρόνια, στην ουσία αναμασώντας παλιές μελωδίες και επιτυχίες ώστε να μην τις πάρει το ποτάμι και θα καταλάβετε τι εννοώ. Στα 50s/60ς δεν χρειαζόσουν ακόμα μία Jannis Joplin ούτε έναν δεύτερο Elvis ακόμα και αν υπήρχαν. Χρειαζόσουν κάποιους που να κάνουν το ίδιο πράγμα, μεν, με άλλο τρόπο δε. Και αυτό είναι το πρόβλημα σήμερα. Η τυποποίηση της μουσικής και η αναγκαστική ταυτοποίηση των ειδών και των ήχων που καταστρέφει κάθε ιδέα πειραματισμού και αυτοπροσδιορισμού.

Θέλετε κι άλλα παραδείγματα; Δείτε τι περνάει, πλέον, από τα ραδιόφωνα. Τυποποιημένες playlists με την ίδια μουσική, τα ίδια κομμάτια, τα ίδια συγκροτήματα να πνίγουν τα ραδιοκύματα είτε πρόκειται για σταθμό μουσικό είτε για ενημερωτικό είτε αθλητικό είτε της εκκλησίας. Το ίδιο και το ίδιο soundtrack παιγμένο για όλους ανεξαιρέτως τους ακροατές, σαν μια πλύση εγκεφάλου. Είναι τέτοια η αγωνία των εταιριών να πουλήσουν το προϊόν τους, που αναπαραγάγουν το ίδιο προϊόν ξανά και ξανά ώστε να εκμηδενίσουν κάθε πιθανότητα εμπορικής αποτυχίας. Και αν στο παρελθόν η συνταγή ήταν η ποικιλία, σήμερα η συνταγή είναι μονοδιάστατη. Και βαρετή.

Θα μου πείτε, η πειρατεία έχει φέρει μεγάλο πλήγμα στη μουσική. Κι εγώ θα γελάσω. Όχι γιατί συμφωνώ με την πειρατεία ή το downloading. Κάθε άλλο. Απλά, γιατί έχουμε φτάσει να συγχέουμε την τέχνη με το εμπόριο. Στο κάτω κάτω, πότε οι πωλήσεις ήταν μεγαλύτερες; Στα 60ς και τα 70ς με τα χιλιάδες διαφορετικά συγκροτήματα ή σήμερα; Από τους εκατό από εσάς, που θα μπορούσατε να συμμετέχετε σε μια mini δημοσκόπηση, είναι ζήτημα αν οι 3-4 κληρονόμησαν από τους γονείς τους μια τεράστια δισκοθήκη. Πενήντα, εκατό κομμάτια; Για μετρήστε τα CD σας και πείτε μου ποιός «ψωνίζει» περισσότερο. Το πρόβλημα της πειρατείας είναι των εταιριών και όχι δικό μας. Ο μουσικός γράφει μουσική επειδή νοιώθει την ανάγκη να γράψει μουσική και όχι για να γίνει εκατομμυριούχος. Αν καταφέρει να μπει στο σύστημα και να κερδίσει από τη μουσική του, θα βληθεί και αυτός από τα φαινόμενα των καιρών. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία, όμως, οι μουσικοί παραμένουν σε ρηχά νερά και όμως συνεχίζουν. Και η  μουσική τους γυρίζει τον κόσμο και μάλιστα πολύ περισσότερο και πιο εύκολα από ποτέ.

Και αν εμείς συνεχίζουμε να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια, δικό μας το πρόβλημα. Αν όμως μπούμε στον κόπο να ψάξουμε, να ακούσουμε, να μυρίσουμε, τότε θα ανακαλύψουμε ότι η μουσική είναι εδώ και εξελίσσεται και γιγαντώνεται. Και δεν έχει καμία σημασία αν ο μουσικός είναι βιρτουόζος ενός οργάνου ή computer freak. Η μουσική δεν έχει όρια. Η τέχνη δεν έχει όρια. Χρησιμοποιεί όλα τα μέσα και τα υλικά που της παρέχονται και αυτό έκανε πάντα. Αλλιώς όλοι θα ζωγράφιζαν ακόμα με κάρβουνο ή θα έπαιζαν μουσική με κόκκαλα μαμούθ και έντερα κατσίκας. Και εμείς το μόνο που θα μπορούσαμε να ακούσουμε θα ήταν πολεμικοί ρυθμοί για να κρατάμε σωστά το βήμα.

Η καλή μουσική είναι παντού και τόσο επίκαιρη όσο πάντα. Και είναι κοντά μας, πολύ κοντά μας. Αλλά θα μείνει απόμακρη αν εμείς δεν τείνουμε ευήκοα ώτα, αν δεν προσεγγίσουμε πάλι τη μουσική για αυτό που είναι. Τέχνη, αίσθηση, εξέλιξη, διαφορετικότητα, πειραματισμός, συναίσθημα, ανακούφιση, σύγχυση, ευτυχία, δυστυχία. Με λίγα λόγια καθημερινότητα, όχι όμως ρουτίνα. Είναι η καθημερινότητα του καθενός, όπως αυτός την ορίζει και όχι όπως την ορίζουν οι πολλοί. Γι αυτό και η μουσική απηχεί σε πολλούς και διαφορετικούς και γι αυτό και εξελίσσεται συνεχώς και αδιάλειπτα και σε τόσα είδη που ξέρουμε και που δεν έχουμε ακόμα ανακαλύψει.

Έτσι λοιπόν, όσοι επιλέξουν να συνταχθούν με τους καιρούς θα μείνουν να διαμαρτύρονται για τη μουσική «φτώχια», για την μικρή παραγωγή, για τα ανεπαρκή συγκροτήματα που «δεν συγκρίνονται μα τους παλιούς καλούς μουσικούς» και για ένα σωρό άλλα ανούσια.

Όσοι, όμως, επιλέξουν να παρακούσουν τα πρόσκαιρα κελεύσματα και βουτήξουν στον πραγματικό κόσμο της μουσικής, ψάξουν και αισθανθούν μουσικές από όλα τα μήκη και πλάτη, θα βγουν στην επιφάνεια κουβαλώντας θησαυρούς από καιρό χαμένους, αλλά πάντα προφανείς, τουλάχιστο για αυτούς που είχαν την τόλμη να απλώσουν το χέρι τους λίγο πιο μακριά από τη μύτη τους.

No Radio Man

ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΚΡΙΒΕΣ 

Back Door Slam / Roll Away (2007).

     Παρά το ότι κυκλοφόρησε κάπου μέσα στο περασμένο καλοκαίρι, μόλις τώρα έπεσε στα χέρια μου αυτό το μικρό αριστούργημα με το ψυχεδελικό εξώφυλλο. Όταν άνοιξα το πακέτο και είδα το jewel box φαντάστηκα ότι πρόκειται για κάποιο ξεχασμένο project από τα 60ς, ενδεχομένως κάποιου μετέπειτα φτασμένου καλλιτέχνη, από τα διάφορα που μου στέλνουν κατά καιρούς γνωστοί και φίλοι. Μέχρι που περιεργαζόμενος το artworkσυνειδητοποίησα ότι πρόκειται για καινούρια κυκλοφορία, του 2008 και μάλιστα από ένα συγκρότημα τυπάδων από αυτήν την ξεχασμένη γωνιά της Αγγλίας που ονομάζεται Isle Of Man που θαλασσοδέρνεται κάπου ανάμεσα στην Ιρλανδία και την Αγγλία. Δυστυχώς, η μπάντα αυτή διαλύθυκε πριν από ένα μήνα. Γι' αυτό, προλάβετε, βρείτε το και απολαύστε το.

Απίστευτο blues/rock από μια μπάντα που φαίνεται να το κάνει για χρόνια ενώ πρόκειται για το ντεμπούτο τους. Με το όνομά τους παρμένο από ένα κομμάτι του Robert Cray, το στυλ της μουσικής τους είναι πρόδηλο. Μιας και δεν πρόκειται για κανονική κριτική, το μόνο που θα πω είναι ότι όχι απλά είναι ένα από τα καλύτερα albums του είδους που έχουν πέσει στα χέρια μου εδώ και πέντε έξι χρόνια, αλλά βάζει τα γυαλιά σε πολλούς από αυτούς τους wannabe λευκούς bluesmen που μας έχουν πάρει τα αυτιά τόσα χρόνια τώρα με το δήθεν contemporary blues που παράγουν ανερυθρίαστα (Gary Moore ακούς;). ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!!!!!!

A, και κάτι ακόμα...Μην ξανακούσω ότι η Ελλάδα είναι μικρή για να παράγει καλά συγκροτήματα. Το Isle Of Man είναι ένα ημιανεξάρτητο νησάκι περίπου μισό από τη Μυτιλήνη, με 80,000 ξεχασμένους κατοίκους και παράγει μόνο κατσικίσιο γάλα...

Thieves And Liars / When Dreams Become Reality (2008).

Για να μην τρελαθούμε κιόλας... Επανερχόμενος στο κεντρικό θέμα, αλήθεια, τι είναι όλα αυτά τα σκ...α που μας ταΐζουν και εμείς ξερογλειφόμαστε. Κι όμως αν το ψάξουμε λίγο το πράγμα, μπάντες σαν τους Thieves And Liars δεν είναι τόσο μακριά από τα decks μας. Και δεν είναι και λίγες. Μια μπάντα τριών πιτσιρικάδων μουσικών από το San Diego μας μαθαίνει εκ νέου τι σημαίνει classic rock με ούμπαλα και μας θυμίζει τι έχουμε χάσει τόσα χρόνια περιμένοντας τα super reunions όπως περίμεναν οι Ιουδαίοι το Μάννα εξ’ ουρανού!!! Βάλτε στο ράφι WhitesnakeBlack CrowesMkIII Purple και δεν συμμαζεύεται, κάντε μια βόλτα στο net, αφού εδώ δεν έχετε ελπίδα (ρώτησα σε δισκάδικα, έψαξα, ρώτησα και σαν απάντηση έλαβα πλήρη άγνοια...), βρείτε το δισκάκι και λιώστε το. Θα με θυμηθείτε και θα με μακαρίζετε. Όσοι ακούν την εκπομπή μου στο rockmachine έχουν ήδη γνώση περί του αντικειμένου και γνωρίζουν την άποψή μου για τούτη εδώ την μπάντα. Όσοι πάλι όχι, κάντε τον κόπο να το ψάξετε...Το καλύτερο rock του 2008 και όσοι αγαπάτε τους Answer, θα τους λατρέψετε... 

Parlor Mob / And You Were A Crow (2008). Και αν ρωτήσεις εδώ, θα σε κοιτάνε   λες και μιλάς σουαχίλι. Ευτυχώς για αυτούς, έτυχαν καλύτερης μοίρας από τους παραπάνω (προς το παρόν). Επίσης αρκετά παιγμένοι από την εκπομπή μου, από τα αγαπημένα ακούσματά μου για το 2008 και με καλή πορεία έξω, κλασσικό, ελαφρά prog rock υψηλής ποιότητας που αξίζει να τσεκάρετε.

Big Brother & The Holding Company – Can’t Go Home Again (1972)

Όταν η Janis Joplin αποχώρησε από τους BB&THC για να σχηματίσει τους Kozmic Blues Band μαζί με τον ιδρυτή τους SamAndrew, οι υπόλοιποι δεν το έβαλαν κάτω. Προσαρτώντας τον Nick “The Greek” Gravenites, και με την επιστροφή τουAndrew κυκλοφόρησαν αυτό το album στα 1972 (μετά τα Be A Brother και How Hard It Is) με την εξαιρετική Kathi McDonald στα φωνητικά μετά από δύο albums με τη φωνή του Gravenites. Όλη η soul/blues ατμόσφαιρα που εκτόξευσε την Janis και το Cheap Thrills album είναι εδώ, με την McDonald να σε κάνει, εύκολα, να ξεχνάς τη μεγάλη ερμηνεύτρια και μια ανατριχιαστική εκτέλεση του As The Υears Go Passing By. Τεράστιοι blues ερμηνευτές σε ένα διαμάντι από τις αρχές των 70s που ακριβώς επειδή η Joplin είχε ήδη αποχωρήσει, δεν έτυχε της αναγνώρισης που του έπρεπε

Ryan McGarvey – Forward In Reverse. Και ενώ θα βρείτε κριτική μου για το νέο (εξαιρετικό) album του Joe Bonamassa στις σελίδες του rockpages, αλλά επειδή έχουμε κολλήσει (αχ...) στον Bonamassa, στον Duarte άντε και στον Kenny Wayne Shepherd, για κάντε τον κόπο και ρίξτε ένα άκουσμα σε έναν πιτσιρικά που παίζει blues από άλλο πλανήτη. Σύγχρονο, φρέσκο Texas blues με μια rock άποψη που δεν θα ξενίσει, αυτό είναι το blues του Ryan McGarvey που έχει ξεσηκώσει την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Όσοι φίλοι των πιο πάνω, μην παραλείψετε να ακούσετε το Forward In Reverse. Απλά εξαιρετικό!

Ute Lemper – Best Of (1998). Γιατί Best Of? Για να μην βαρύνετε πολύ και να ξεκινήσετε με την Lemper από τα εύκολα. Γιατί η πανέμορφη Γερμανίδα είναι μια καταπληκτική ερμηνεύτρια jazz/cabaret με μια υπέροχη φωνή που καθηλώνει και γιατί αυτό το best of περιέχει όλα όσα θα χρειαστεί κανείς για ένα πρώτο άκουσμα και αργότερα, αν επιθυμεί, να εντρυφήσει περισσότερο. Από το opening, κλασσικό All That Jazz μέχρι το Ports Of Amsterdam του Gerschwin σε ένα εκπληκτικό ασύγχρονο ντουέτο με τον David Bowie, όλο το δισκάκι μυρίζει 40ς. Αριστοτεχνικές ερμηνείες από τη «νέα Marlene Dietrich» (όπως την ονομάζουν) σε ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής. Αμέσως μετά δοκιμάστε τα Ute Lemper sings Kurt Weill και Ute Lemper: The Songbook of Michael Nyman.

Επίσης:

Quireboys / Homewreckers And HeartBreakers (2008). Οι γνωστοί, καλοί και αγαπημένοι Quireboys όπως τους ξέρετε, σε καλύτερα κέφια από τα δύο τελευταία τους albums, τώρα με εταιρία από το πουθενά.

The Electric Flag / Groovin’ Is Easy (1983). 








Nick Gravenites meets Mike Bloomfield ή αλλιώς η επιτομή του κλασσικού λευκού 70ς blues. Ένα album/bootleg που πιάνει το live feeling δύο κορυφαίων μουσικών, είναι το τελευταίο των Electric Flag που δημιουργήθηκαν το 1967. Έξοχο παράδειγμα για το πως λειτουργούσαν οι μουσικοί εκείνης της εποχής. Καλύτερη άποψη θα έχετε με το εξαιρετικό A LongTime Comin του 1968 που ήταν και το peak της συγκεκριμένης μπάντας.

Captain Beefheart / Trout Masc Replica (1969). Σε παραγωγή και ύφος Frank Zappa, αυτό είναι το αριστούργημα του Captain Beefheart που εδώ καταπιάνεται με ένα μινιμαλιστικό μείγμα μουσικών, από rock ‘n rollblues και free jazz σε garage και progressive καταθέτοντας ένα διπλό album με 28 κομμάτια, χαρακτηριστικά της ιδιοσυγκρασίας του από την αρχή μέχρι το τέλος.

Αυτά...μέχρι την επόμενη φορά,

No Radio Man Has Left the Building...